tirsdag den 25. maj 2010

væltning (arkiv)

En høne går over for rødt og barnet vender sig med en drejning
af hovedet denne juvel på toppen af halsen der rummer så meget
som høns ikke forstår og ikke skal forstå for de er høns
og har helt andre ting de skal gøre mens de er i verden
én af dem er at gro fjer det er de gode til og spise kun en lille del
af regnormene resten skal bruges i komposten
der ankommer på gul cykel mod betaling før 10 om formiddagen
(dét jeg ville kalde morgen men det er jo mig jeg sover til langt op ad dagen fordi jeg er vågen til langt ud på natten mens jeg spekulerer over de forskellige vendinger op ad dagen ud på natten og forestiller mig at dagen enten er høj eller lang og natten er udenfor i græsset eller på parkeringspladsen har vi fjernet natten fra dagen separeret den yderligere fra vore vågne timer fordi der er så meget vi kan gøre under dække af natten altså natten er også noget man kan tage på som en dragt der skjuler en men hvad skal man skjule i mørke man kan jo ikke gøre det om dagen der er natten ikke til stede kun i sange og triste digte fordi digtere tit er vågne om natten og ikke kan finde på andet at lave end at skrive digte. Det larmer ikke nu hvor skrivemaskiner er datid).

Dét er den store samling.

Ingen kommentarer: