søndag den 17. april 2011

Haiku - NaHaiWriMo - rovfugle

I april deltager jeg i NaHaiWriMo - National Haiku Writing Month - et projekt vistnok af amerikansk oprindelse, der var tiltænkt at finde sted i marts måned. Nu er det ikke længere begrænset til USA og det varer en måned ekstra p.g.a. den store tilslutning. Hver dag skriver man efter et ny "tema". Se og læs mere på bl.a. NaHaiWriMos Facebook side

Her er mine oversatte haiku fra 16. april

---


"rovfugle"

*

musvåge
nu er er jeg glad for
jeg ikke er en mus

*

i våbenskjoldet
en ørn
dette er spurvenes land

*

begravelsesklokker
tårnfalken letter
før prædikenen

*

søvnløs
uglerne, forestiller jeg mig,
tuder i morsekode

*

ved sporene -
en ung musvåge tager mål
af 2-toget

*

madkasse med tofu-tun
veganer-pingviner
prøver hårdt

Ingen kommentarer: